пʼятницю, 10 березня 2017 р.

Позакласне читання



Тема. Шевченкове слово в віках не старіє.
Мета.Глибше ознайомити учнів з життям і творчістю Т. Г. Шевченка, вчити сприймати зміст поезії, відображати його у малюнках,розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати любов і повагу до світлого образу поета- мислителя Т. Г. Шевченка.


Хід уроку
І.Організаційний момент.
Рими! Стали всі в рядок!
Нумо !Дружно на урок!
Бо четвертий дружній клас
Вже чекає тут на вас!
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
Акровірш
Ти мусиш нам співця назвати.
Адже умів лиш він один
Рабів німих так захищати,
А хто так оспівав,як він,
Садок вишневий коло хати?
Показ слайду
-Сьогодні ми будемо говорити про незвичайну людину. Людину, яка і по цей день є володарем душ. Ця людина- український поет, художник, філософ, народний учитель- Т. Г. Шевченко.
ІІІ. Робота над темою уроку.
-Діти, давайте пригадаємо ,що ми знаємо про цю велику особистість.
1.У старій хатині
Кріпака колись,
Втихий день весінній
Хлопчик народивсь.


Вмерли мама й тато.
Сирота- в дяка.
Тут була в хлоп’яти
Грамота гірка.


У тяжкій неволі
Жив малий Тарас.
Він не вчився в школі,
Він ягнята пас.


За ясну свободу,
Світло майбуття
Він віддав народу
Все своє життя.
Презентація “Життя і творчість Т. Г. Шевченка”
2.-Де і коли народився Т. Г. Шевченко?
-У скільки років Тарас залишився без мами?
-Шевченко народився в сім’ї робітників чи кріпаків?
-Ким хотів стати Тарасик?
3.Словникова робота
4.Робота в парах
Гра «Чи знєте ви твори Т.Шевченка?»
5.Фізкультхвилинка
6.Конкурс на краще читання віршів Т.Шевченка з пам’яті.
7.Гра «Чи уважний ти читач?»
-Діти,зараз я прочитаю вам віршований твір Лесі Храпливої «Тарас Шевченко».Ви уважно послухайте. А потім проведемо тестування і перевіримо чи уважні ви  були.
Тестування
1.В якій стороні народився Т.Шевченко?
а)рідній
б)чужій
2.Хто розказував Тарасу про козаків?
а)батько
б)сестра
в)дідусь
3.Укого працював Тарас слугою?
а)у пана
б)у царя
в)у графа
4.Хто допоміг стати Тарасу Шевченку вільним?
а)Дорошенко
б)Сошенко
5.Куди прогнав Шевченка московський цар?
а)в рідне село
б)в чужину
6.Де ховав вірші Т.Шевченко?
а)в торбі
б)в кишені
в)в халяві
7.Скільки літ промайнуло і Тарас повернувся на волю?
а)7
б)9
в)10
Визначаємо найуважнішого читача.Підсумок тестування.
9.Гра «У художньому музеї»
Діти презентують ілюстрації до творів Т. Шевченка ,які найбільше сподобалися дітям.
10.Вікторина «Добери до малюнків рядки з віршів»
Вчитель показує слайди, а діти підбирають рядки з віршів.
1)Світає…
2)Садок вишневий коло хати…
3)Тече вода з-під явора…
4)Встала й весна…
11.Гра «Що зайве?»
12.-Ми говорили з вами про Тараса-поета,а тепер поговоримо про Тараса-художника.
Спадщина великого поета і художника стала дорогоцінним надбанням української і світової літератури. Шевченко був живописцем і графіком.Він залишив величезну спадщину картин.І зараз ми будемо подорожувати картинною галереєю.
1)Картин «Автопортрет».
---Високе чоло свідчить про глибокий розум.Ми відчуваємо,як його переповнюють думку.Про що він думає?Він думає про свою долю,про дитинство,про далеких близьких людей,про Україну.У Тарасових очах --- невиплакані сльози,печаль,біль.
2)Картина «Благословення дітей».
---- Кого ми бачимо на картині?
---- Жінку із задумливим поглядом,ніжну,вродливу.Ви тільки подивіться,як точно художник зміг передати всі переживання жінки.Тільки погляньте,з якою ніжністю мати торкається чола дитини.
3)Картина «Дві дівчини».
---- Як і попередню,цю картину Т.Г.Шевченко намалював на чужині.Красив,мов ті квіточки,дівчата.Шевченко порівнює їх із калиною.Стомлені руки опущені донизу,важкі відра з водою.Але ці очі!Погляньте на їхні очі.Які вони?Вони щасливі.Щасливі,тому що вдома.
IV.Підсумок уроку
---- Що нового ви дізналися про Т.Г.Шевченка?
---- Чого вас учать твори великого Кобзаря?
V.Домашнє завдання
---- Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Дитячі оповідання Івана Франка літератури ви знайдете в куточку читання.


Немає коментарів:

Дописати коментар